Republika Slovenija
Iskanje:

10. Sodelovanje s podjetji

Sodelovanje s podjetji

Da bi bilo sodelovanje s podjetjem, ki se zanima za vašo zamisel, uspešno, je dobro vedeti, kaj podjetja sploh iščejo v zamislih o novih izdelkih.

Zanje je sanjski izum tisti, ki prinaša velik dobiček brez tveganja. Vedo, da takega izuma verjetno ne bodo dobili, vsekakor pa si želijo zamisli s čim manjšimi stroški in tveganji. Ob pogledu na vaš izum nikoli ne bodo dejali: ''To je tako dobro, da mora biti naše ne glede na stroške!''

Preden bodo za neki izum tvegali kakršna koli sredstva, bodo hoteli odgovore na bistvena vprašanja. To so:

  • Izdelek
    Ali ustreza našim dolgoročnejšim poslovnim načrtom?
    Koliko ga je še treba razvijati?
    Ali ga je mogoče izdelati stroškovno učinkovito?
  • Trg
    Koliko enot lahko prodamo?
    Kolikšno tržno prednost nam zagotavlja?
    Koliko bo stal vstop na trg?
  • Intelektualna lastnina
    Koliko je vredna intelektualna lastnina?
    Kako močna je intelektualna lastnina?
  • Stroški
    Kako bo financiran celotni projekt?
    Ali stroški pomenijo večje tveganje za podjetje ?
  • Tveganje
    Kako hitro bo izdelek začel prinašati dobiček?
    Kako dolgo bo ta dobiček trajal?
    Kaj se zgodi, če izum zavrnemo, konkurenca pa ga sprejme?

 

Izumitelji bi morali razmišljati tudi o naslednjem:

  • Ni nujno, da zavrnitev pomeni, da po mnenju podjetja vaša zamisel ne bo uspela. Pomeni le, da menijo, da izum ni pravi zanje.
  • Ne pričakujte, da bo podjetje v vsem ravnalo pravilno. Zlasti manjša podjetja imajo lahko razmeroma malo izkušenj z izumi.
  • Zato morda podjetju ponudite svoje strokovno znanje in izkušnje, če ga boste tako lažje prepričali, da vzame licenco za izum.
Naslovnica | O uradu | O intelektualni lastnini | Priročnik za izumitelje | Za novinarje | Kontakt in podatki