Republika Slovenija
Iskanje:

8. Poslovno načrtovanje

Poslovno načrtovanje

Za spremembo izuma v poslovni izdelek je ključen poslovni načrt. Vam in vaši ekipi bo v pomoč pri načrtovanju in nadzorovanju izkoriščanja izuma ter prepričevanju vlagateljev in finančnih institucij, da vas podprejo.

Za poslovno načrtovanje so sicer na voljo številni viri, veliko jih je tudi brezplačnih – na primer pri bankah, vendar terja poslovni načrt za izum včasih drugačen pristop.

Splošna kritika poslovnih načrtov je, da so nekakšne ''pravljice o svetli prihodnosti'', ki naj bi očarale ljudi. Osnovni namen takega načrta naj bi bil zmanjšati tveganje za vas, vašo ekipo in potencialne vlagatelje. Pri zapisovanju in organizaciji vsake pomembne podrobnosti projekta se lahko hitro razkrijejo razne pomanjkljivosti, kar vam omogoča, da jih odpravite.

Poslovni načrt je tudi nekakšen delovni priročnik. Treba ga je redno osveževati in gledati nanj kot na nedokončano delo. Pri projektu, ki poteka zelo hitro, je lahko samo nekaj tednov star poslovni načrt že nekoristen!

Nevarnost razkritja zamisli

Podatki v poslovnem načrtu pomenijo razkritje. Preden ga torej pokažete komur koli, morate zagotoviti primerno varstvo izuma, na primer s patentno prijavo. To velja tudi na osnutke poslovnega načrta, izdelane pred vložitvijo patentne prijave.

Tudi če ste patentno prijavo že vložili, je pomembno, da omejite dostop do poslovnega načrta. Ne objavite ga, na primer, na svoji spletni strani! Nova poslovna zamisel lahko pritegne vlagatelje tudi zaradi svoje ekskluzivnosti. Morda bodo manj pripravljeni vlagati, če bodo menili, da so podrobnosti že znane tekmecem.

Preden komu dovolite vpogled v poslovni načrt, ga prosite, da podpiše sporazum o nerazkrivanju podatkov. Potencialni vlagatelji lahko sicer podpis odklonijo, vendar bo vaša skrb za ohranitev tajnosti podatkov morda nanje naredila dober vtis.

Naslovnica | O uradu | O intelektualni lastnini | Priročnik za izumitelje | Za novinarje | Kontakt in podatki