Republika Slovenija
Iskanje:

9. Iskanje podjetij in pristop

Iskanje podjetij in pristop

Če želite s podjetjem skleniti licenčni sporazum, morate:

  • najti prava podjetja, h katerim boste pristopili;
  • pravilno pristopiti.

Najti ustrezna podjetja utegne biti težje, kakor si predstavljate, ker velika, znana podjetja ponavadi ne želijo sodelovati z izumitelji.

Številni izumitelji tudi pogosto pogrešijo, ker prezgodaj stopijo v stik s podjetjem. Pred tem morate:

  • podrobno poznati trg za zamisel;
  • imeti izdelan prototip;
  • imeti dokaze o poslovnih (ne tehničnih) prednostih zamisli;
  • imeti dobro pripravljeno predstavitev, s katero lahko ob vsaki ponujeni priložnosti predstavite omenjene dokaze.

 

Velika podjetja

Veliko izumiteljev se obrne samo na najbolj znana podjetja na ciljnem trgu. Vendar so žal le redka večja podjetja pripravljena sprejemati zamisli od zunaj. Ko jih vsa pomembna podjetja, ki so jih imeli na seznamu, odklonijo, izumitelji pogosto ne vedo več, kako naprej.

Dejansko je več razlogov, zakaj je bolje sploh ne pristopiti k velikim podjetjem.

  • Številna med njimi so tako velika, da se jim ukvarjanje s posamezniki in malimi podjetji zdi negospodarno.
  • Številna prejemajo veliko izumiteljskih zamisli. Praviloma zanje niso prednostni izziv in jih zato samodejno zavrnejo.
  • Večina jih je zadovoljnih z obstoječimi načini pridobivanja novih zamisli.
  • Celo večja podjetja se bojijo pravnih sporov z izumitelji, ki jih obtožujejo kraje intelektualne lastnine. Najenostavneje je, da se z izumitelji sploh ne ukvarjajo!
  • Čim večje je podjetje, toliko dlje v prihodnost mora načrtovati. Lahko se zgodi, da celo z dobrim izumom več let ne more storiti ničesar.
  • Z njihovega vidika – promet v stotinah milijonih evrov – je donosnost vašega izuma ali izdelka lahko premajhna.
  • V velikih podjetjih lahko traja zelo dolgo, preden se kaj zgodi – pogosto predolgo za izumitelja, ki mu že pohajajo sredstva.

 

Manjša podjetja

Čeprav je vaš temeljni cilj podpis licenčnega sporazuma z velikim podjetjem, je morda boljša strategija, da začnete z manjšim. Manjša podjetja se ponavadi hitreje prilagajajo spremembam in novostim, prav tako pa je v njih običajno lažje priti do oseb, ki odločajo.

Malih podjetij je tudi veliko več kakor velikih, kar pomeni tudi precej več priložnosti za vas.

Poleg tega so mala podjetja dobavitelji za večino večjih podjetij, zato je lahko najboljša pot do velikega podjetja prek enega izmed njihovih dobaviteljev.

Morda boste našli malo podjetje, ki je specializirano na področju vaše tehnologije in ima ustrezna sredstva za izdelavo novega izdelka (na primer opremo za proizvodnjo manjših količin).

Slaba stran malih podjetij pa je, da imajo manj denarja kakor velika. Zato se lahko zgodi, da jim bo vaš izum sicer všeč in bodo želeli pridobiti licenco, vendar bodo tako kakor vi na tesnem s financami.

V takem primeru je mogoče rešitev tesno sodelovanje in delitev stroškov razvoja. Lahko si delite tudi podatke, tako da utegne imeti izumitelj od takega sodelovanja tudi precejšnjo korist, saj je bolj na tekočem s samimi dogajanjem – kljub morebitnemu počasnem napredku.

Slaba stran malih podjetij je tudi ta, da so manj znana, zato je morda težje ugotoviti, katera (a) bi vaš izum zanimal in (b) bi bila sposobna storiti z izumom nekaj koristnega.

Morda vam pri odločitvi lahko pomagajo poslovni in tehnični svetovalci, ki jih zaposluje vlada na lokalni ali regionalni ravni, in katerih naloga je, da so seznanjeni in v stikih z malim in srednje velikim poslovnim sektorjem. Ti poznajo tudi programe financiranja, za katere bi vaš projekt morda izpolnjeval pogoje, če bi se povezali z malim podjetjem.

(So pa tudi zasebna podjetja in svetovalci, ki ponujajo navezavo stikov med podjetji. Pogosto zahtevajo visoka plačila in težko je napovedati, ali bo vloženi denar povrnjen. Morda je smiselno, da najprej poskusite pri vseh razpoložljivih virih javnega sektorja, med katerimi je veliko brezplačnih.)

Izbira podjetij

Najti morate podjetja prave velikosti, ki jih lahko pritegnete z obeti glede povečanja njihovega tržnega deleža ali izboljšanja palete njihovih proizvodov. Večje podjetje se vam morda zdi bolj idealno, a morda se bo za tako izkazalo manjše podjetje, ki si želi postati večje.

Vaša naloga naj bo ugotoviti, katera podjetja delujejo na ciljnem trgu in kako so razvrščena glede na paleto izdelkov, tržni delež, velikost in promet. (Dober vir imen je podatkovna zbirka patentov. Osredotočite se na patente z ustreznega tehnološkega področja in morda boste med njihovimi prijavitelji odkrili še veliko podjetij, ki jih prej niste poznali.)

Po analizi vseh razpoložljivih podatkov o teh podjetjih – morda ob pomoči strokovnega svetovalca – boste lahko sestavili ožji seznam tistih, s katerimi boste navezali stik. (Začnite najprej z najbližjimi. Strokovni svetovalec vas bo tako bolj pripravljen spremljati na različna srečanja!)

Vendar: ni pomembno, koliko podjetij imate na seznamu, rezultat je še vedno lahko popolno nezanimanje. Če vsa odklanjajo vaš izum, vaše zaupanje vanj pa je še vedno veliko, je morda čas, da začnete resneje razmišljati o opustitvi licenčne strategije in se posvetite strategiji ustanavljanja podjetja.

Naslovnica | O uradu | O intelektualni lastnini | Priročnik za izumitelje | Za novinarje | Kontakt in podatki