Republika Slovenija
Iskanje:

Novice

07.08.2017

Varstvo inovacij s poslovnimi skrivnostmi in patenti

Česa se poslužujejo inovativna podjetja?

Čeprav so poslovne skrivnosti gospodarsko pomembne, so slabo raziskane, njihova povezanost s patenti pa se pogosto razlaga napačno. Zato si Urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO) prizadeva izboljšati razumevanje vloge in prispevka poslovnih skrivnosti v portfelju pravic intelektualne lastnine
podjetij na ravni Evropske unije. Na podlagi predlaganih teoretičnih modelov o interakciji med patentiranjem in varovanjem poslovnih skrivnosti je bilo proučenih več dejavnikov, ki naj bi vplivali na uporabo obeh mehanizmov varovanja. V študijo je bilo zajeto skoraj dvesto tisoč podjetij iz proizvodnega in storitvenega sektorja v Evropi.

Povzetek rezultatov je sledeč:

  1. Inovativna podjetja za varstvo svojih inovacij pogosto uporabljajo patente in poslovne skrivnosti.
  2. Za varstvo inovacij se v večini vrst podjetij, v večini gospodarskih panog in v 24. državah članicah EU pogosteje uporabljajo poslovne skrivnosti kot patenti (v raziskavo zajeta tudi Slovenija).
  3. Poslovne skrivnosti in patenti se pogosteje uporabljajo v podjetjih z notranjimi raziskavami in razvojem ter visokimi izdatki za inovacije in tudi, kadar je inovacija nova za trg. Pri inovacijah, ki so nove samo za podjetje, se daje prednost poslovnim skrivnostim.
  4. Patenti (sami ali v kombinaciji s poslovnimi skrivnostmi) se uporabljajo pogosteje, kadar je inovativni izdelek fizično blago in ne storitev.
  5. Poslovne skrivnosti (pogosto brez patentov) se pogosteje uporabljajo za procesne inovacije in inovacije pri storitvah.
  6. Poslovne skrivnosti (same ali v kombinaciji s patenti) se pogosteje uporabljajo za ohranjanje ali povečanje konkurenčnosti inovacij, ki so jih zadevna podjetja uvedla z odprtimi praksami na področju inovacij, kot je sodelovanje na področju raziskav, zlasti z oddaljenimi (neevropskimi) partnerji.
  7. Na trgih z močno cenovno konkurenco se po navadi daje prednost poslovnim skrivnostim pred patenti. Na trgih z močno konkurenco na podlagi kakovosti se navadno uporabljajo poslovne skrivnosti in patenti. To je povezano z ugotovitvijo iz točke 5. Močna cenovna konkurenca je značilna za blagovne trge, na katerih so možnosti za diferenciacijo/inovacije izdelkov majhne, stopnjo dobička pa je mogoče zvišati z inovacijami za zmanjšanje stroškov/procesnimi inovacijami.

Ugotovitve študije je potrebno upoštevati v širšem kontekstu, saj raziskave izpostavljajo, da je izbira strategije varovanja povezana z nekaterimi značilnostmi podjetij in trgov, na katerih delujejo.

Več: https://euipo.europa.eu/tunnel-web/secure/webdav/guest/document_library/observatory/documents/reports/Trade%20Secrets%20Report_en.pdf


E-novice

Prijavljam se na e-novice:


Se želite odjaviti?

Arhiv

2017
oktober (7)  september (9)  avgust (6)  julij (4)  junij (3)  maj (6)  april (7)  marec (8)  februar (4)  januar (4) 
2016
december (7)  november (3)  oktober (5)  september (7)  avgust (1)  julij (5)  junij (4)  maj (4)  april (8)  marec (3)  februar (3)  januar (3) 
2015
december (8)  november (4)  oktober (4)  september (7)  avgust (6)  julij (7)  junij (7)  maj (13)  april (10)  marec (8)  februar (6)  januar (2) 
2014
december (5)  november (7)  oktober (10)  september (5)  avgust (7)  julij (10)  junij (13)  maj (9)  april (5)  marec (10)  februar (14)  januar (12) 
2013
december (9)  november (5)  oktober (9)  september (5)  avgust (2)  julij (4)  junij (3)  maj (2)  april (6)  marec (6)  februar (1)  januar (3) 
2012
december (2)  november (3)  oktober (7)  september (4)  avgust (1)  julij (1)  junij (5)  maj (5)  april (4)  marec (6)  februar (1)  januar (2) 
2011
december (9)  november (1)  oktober (6)  september (5)  avgust (3)  julij (10)  junij (12)  maj (8)  april (8)  marec (12)  februar (10)  januar (6) 
2010
december (6)  november (8)  oktober (11)  september (3)  avgust (2)  julij (10)  junij (12)  maj (9)  april (13)  marec (11)  februar (5)  januar (9) 
2009
december (8)  november (7)  oktober (9)  september (1)  avgust (1)  julij (2)  junij (6)  maj (7)  april (7)  marec (5)  februar (5)  januar (6) 
2008
december (6)  november (6)  oktober (10)  september (7)  avgust (9)  julij (4)  junij (4)  maj (6)  april (5)  marec (3)  februar (4)  januar (8) 
2007
december (8)  november (3)  oktober (6)  september (6)  avgust (3)  julij (2)  junij (4)  maj (2)  april (4)  marec (1)  februar (6)  januar (1) 
2006
december (6)  november (4)  oktober (12)  september (3)  avgust (3)  julij (5)  junij (7)  maj (5)  april (5)  marec (4)  februar (6) 
2005
december (4)  oktober (5)  september (1)  avgust (1)  julij (2)  junij (3)  maj (2)  april (1) 
Naslovnica | O uradu | O intelektualni lastnini | Priročnik za izumitelje | Za novinarje | Kontakt in podatki